مستربچ بهبود دهنده چاپ لیزری

در بسیاری از کاربردهای صنعت پلاستیک نیاز به قابلیت نشانه‌گذاری بر روی سطوح قطعات پلاستیکی توسط اشعه لیزر وجود دارد. این کاربردها می‌توانند برای ثبت علائم و یا زیباسازی سطوح درکاربردهای تزئینی و یا ثبت لیبل، نکات تولید و سایر اطلاعات باشند. این خاصیت در درج اطلاعات برای شناسایی توسط دستگاه بارکدخوان بر روی محصولاتی مانند سیم، کابل، لوله، صفحات الکترونیکی، ظروف نگهداری مواد غذایی یا دارویی و قطعات ماشین (قطعات موتور مانند باتری) مورد نیاز است. با این وجود ترکیبات پلیمری مانند پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن مشابه بسیاری از پلیمرها قابلیت جذب نور لیزر را نداشته و در نتیجه امکان نشانه‌گذاری توسط لیزر را به صورت دائم و با وضح بالا ندارند. به همین دلیل نیاز به ترکیبات و افزودنی‌های مناسب جهت ایجاد حساسیت سطح به اشعه لیزر را دارند. این ترکیبات منجر به علامت‌گذاری بر سطوح پلاستیک‌ها شده تا توانایی خوانش توسط دستگاه‌های نوری و بارکدخوان برای این مواد ایجاد شود. مستربچ لیز حاوی درصد مطلوب افزودنی‌ها در پایه پلیمری مناسب جهت ایجاد این قابلیت برای قطعات بر پایه پلی‌الفین‌ها طراحی شده است. افزودن 2 تا 3 درصد از این مستربچ قابلیت ثبت علائم به شکل خوانا و با تضاد رنگ مطلوب نسبت به زمینه بدون تغییر در سایر خواص را ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است علایم ایجاد شده توسط لیزر بر روی سطوح پلاستیکی دارای مزیت خوانش توسط دستگاه بارکدخوان و پایداری بالا نسبت به چاپ‌های جوهری است.

چاپ لیزری روی قطعات

چاپ لیزری روی قطعات

روش های چاپ معمول روی پلاستیک:

Ink-jet printing

Code sticker

ایراد این روش ها:

دوام و عمر محدود و حساسیت به عوامل محیطی برای تخریب دارند. برای همین معمولا نیاز به اصلاح قبل یا حتی بعد از چاپ دارن. مکانیزمشون هم چسبندگیه که بحث قطبیت و آبدوستی داخلش موثره.

اما روش علامت گذاری با لیزر یک روش چاپ دائمی و مقاومه. نیاز به اصلاح سطح قبل از چاپ نیس. ولی اغلب پلیمرها به طول موج لیزر حساس نیستند و نمیتونند این اشعه را جذب کنند. برای همین نیاز به افزودنی مثل تری اکسید آنتیموان دارن. این ماده با جذب اشعه لیزر تغییر ساختار میده و تضاد رنگی ایجاد میکنه. در حقیقت یک واکنش در اثر نور یا حرارت لیزر انجام میشه. پیگمنت های سیاه و سفید و بعضی تر پرکننده ها هم میتونن روی این فرایند کمک کننده باشن. سرعت بالا و خوانش با بارکد از مزایای چاپ لیزره.

چاپ لیزری روی پلاستیک ها

چاپ لیزری روی پلاستیک ها

مستربچ‌های بهبود دهنده چاپ لیزری آریا پلیمر پیشگام

 

Aria Add 2100: مستربچ بهبود دهنده چاپ لیزری

 

لطفاً برای اطلاعات بیشتر درباره مستربچ بهبود دهنده چاپ لیزری شرکت آریا پلیمر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما از تأمین نیازهای شما بسیار خشنود خواهیم بود.