چسب بین لایه‌ای فیلم و بسته‌بندی

پلی پروپیلن و پلی اتیلن، به عنوان پرکاربردترین پلیمرهای مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی، در عین دارا بودن مزایای منحصر به فرد، عملکرد ضعیفی در برابر نفوذ اکسیژن و … دارند. در نتیجه، در کاربردهای بسته بندی مواد غذایی کارایی مطلوبی نشان نمی‌دهند.

نقش چسب در بسته بندی های چند لایه

نقش چسب در بسته بندی های چند لایه

دلیل استفاده از فیلم های چند لایه

دلیل استفاده از فیلم های چند لایه

دلیل استفاده از فیلم های چند لایه 2

دلیل استفاده از فیلم های چند لایه 2

امروزه صنعت بسته‌بندی به منظور حفاظت بیشتر مواد غذایی در مقابل نفوذ اکسیژن و رطوبت و …، از ساختارهای چند لایه به عنوان فیلم‌های بسته بندی استفاده می‌کند. این فیلم ها با استفاده ی همزمان از پلیمرهای قطبی و غیر قطبی، در ساختارهای چند لایه، قابلیت محافظت از مواد غذایی در مدت زمان طولانی را، به دلیل توانایی جلوگیری از نفوذ اکسیژن و … دارند.

چسب های بین لایه ای PE-g-MA

چسب های بین لایه ای PE-g-MA

جدول مقایسه ای

جدول مقایسه ای

اما به دلیل ناسازگاری بین لایه‌های مختلف، چسبندگی ضعیفی بین آنها در فیلم های چند لایه وجود دارد. در حقیقت لایه‌های پلی الفین غیرقطبی به لایه های پلیمرهای قطبی اتصال ضعیفی دارند. با ایجاد سازگاری بین لایه‌های مختلف فیلم عملکردی مطلوب و کاملی خواهد داشت. برای رفع این مشکل نسل نوینی از چسب‌ها به عنوان چسب‌های بین لایه‌ای طراحی شده است.

کاربرد چسب های بین لایه ای در صنعت فیلم و بسته بندی

کاربرد چسب های بین لایه‌ای در صنعت فیلم و بسته بندی

چسب‌های بین لایه‌ای با دارا بودن عملکرد و عاملیتی دوگانه به منظور بهبود سازگاری و چسبندگی بین لایه‌های فیلم‌های قطبی مانند PP، PE و غیر قطبی مانند PA، EVOH و PET که در فرآیند کواکستروژن تهیه می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهبود چسبندگی بین لایه‌های مختلف توسط چسب‌های بین لایه‌ای، از طریق ایجاد پیوندهای شیمیایی با مواد قطبی و نیز برهمکنش‌های فیزیکی و نفوذ چسب در زنجیر های پلی الفینی رخ می‌دهد.

بسته بندی غذایی

بسته بندی غذایی

تیوب های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

تیوب های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی

لمینیت روی کاغذ، آلومینیوم و ...(نظیر تتراپک ها)

لمینیت روی کاغذ، آلومینیوم و …(نظیر تتراپک ها)

بطری های پلاستیکی چند لایه

بطری های پلاستیکی چند لایه

همچنین این محصولات با توجه به توضیحات ارائه شده قابل استفاده در لمینیت پلی اتیلن روی کاغذ، پارچه، فلزات و … می‌باشد و موجب افزایش چسبندگی محصول نهایی (سفره کاغذی، پوشک بچه، نوار بهداشتی و …) می‎‌شود.

 

چسب بین لایه‌ای مخصوص فیلم و بسته‌بندی شرکت آریا پلیمر پیشگام

 

Aria Adhesive 4100T250 : چسب بین لایه‌ای مخصوص فیلم و بسته بندی

Aria Couple 1196: چسب بین لایه‌ای مخصوص لمینیت روی کاغذ و …

 

لطفاً برای اطلاعات بیشتر درباره چسب بین لایه‌ای مخصوص فیلم و بسته‌بندی شرکت آریا پلیمر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما از تأمین نیازهای شما بسیار خشنود خواهیم بود.