چرا آریا پلیمر پیشگام در نمایشگاه ایران پلاست شرکت می کند؟

چرا آریا پلیمر پیشگام در نمایشگاه ایران پلاست شرکت می کند؟

چرا آریا پلیمر پیشگام در نمایشگاه ایران پلاست شرکت می کند؟

آریا پلیمر پیشگام با چه رویکردی در نمایشگاه ایران پلاست شرکت می کند؟ دستاوردهای این شرکت در طول گذشت یک سال گذشته از نمایشگاه ایران پلاست سال 1397 تاکنون چه بوده است؟ و سوالات دیگری در همین راستا وجود دارد که همیشه ذهن بازدیدکنندگان را قبل از بازدید از غرفه ها درگیر می کند.

شرکت آریا پلیمر پیشگام در سال 1387 با حضور فارغ التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی با تمرکز بر استفاده از تکنولوژی‌های جدید دنیا بویژه نانو تکنولوژی فعالیت خود را آغاز نمود. شرکتی دانش محور، جوان، خلاق و در مسیر رشد که با به کارگیری استانداردهای جهانی و از طریق توسعه فناوریهای نوین تلاش کرده است با تولید افزودنیهای با کیفیت بالا، کسب و کار مشتریانش را به عنوان شرکای تجاری خود، توسعه دهد.

در زیر توضیحاتی در مورد محصولات و دستاوردهای جدید این شرکت مشاهده می فرمایید.

محصولات و دستاوردهای جدید

چسب های بین لایه ای مخصوص فیلمها و لوله های چند لایه

چسب‌های بین لایه‌ای چسب‌هایی عامل‌داری هستند که به منظور بهبود چسبندگی در لایه میانی در ساختارهای چندلایه قرار می‌گیرند تا بین اجزای ناسازگار در این ساختار، چسبندگی مطلوب ایجاد نمایند.

این چسب‌ها در لوله‌های چندلایه، فیلم‌های چندلایه بسته‌بندی و لمینیت‌های کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهبود دهنده مقاومت به ضربه پایه پلی اولفین برای تولیدات بادی و تزریقی

بهبود دهنده مقاومت به ضربه، افزودنی بهبود دهنده استحکام ضربه و کاهنده اعوجاج  به عنوان یک مستربچ پیشرفته با خواص مهندسی شده در محصولات پلیمری به خصوص برای پلی اولفین های از نوع پلی پروپیلن و پلی اتیلن شناخته می‌شود. این ماده به صورت قابل توجهی مقاومت به ضربه در این مواد را افزایش می‌دهد.

همچنین یکی از مشکلات اصلی در فرآیند تزریق پلاستیک، بحث اعوجاج و شرینکیج محصولات پلیمری است که برای کاهش این نقص نیاز به اعمال فشار نگهداری همراه با افزایش زمان و هزینه است. این افزودنی علاوه بر حذف شرینکیج و اعوجاج، افزایش سرعت تولید، حذف فشار نگهداری، کاهش فشار تزریق و نیروی کلمپ مورد نیاز را همراه دارد.

مستربچ بهبود دهنده مقاومت به ضربه با اضافه شدن به مواد پایه، موجب تبدیل خواص ماده از حالت ترد و شکننده به موادی با خواص مقاومت به ضربه بالا می‌شود.

بهبود دهنده های استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه مخصوص محصولات PVC و UPVC

محصولات بهبود دهنده استحکام کششی، به منظور مقاومت در برابر پارگی کفپوشها، سفره ها و فیلمهای تولید شده از PVC مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین محصولات UPVC به علت سخت بودن و شکننده بودن نیاز به افزودنی دارند که بتواند این معضل را برطرف کند، مستربچ بهبود دهنده مقاومت به ضربه آریا پلیمر، محصولات تولید شده با UPVC نظیر لوله های UPVC، دیوارپوشها، داکتها، قرنیزها و … را در برابر ضربه مقاوم می کند. علاوه بر ویژگی یاد شده محصولات فوق سطح را نیز براقتر می کند.

اکنون در صنعت تولیدات PVC و UPVC از محصولات مختلفی همچون CPE استفاده می شود که استفاده از آنها به دلیل وارداتی بودن، هم از نظر دسترسی و هم از نظر قیمت به صرفه نیست. محصولات تولید آریا پلیمر علاوه بر در دسترس بودن به دلیل تولید داخل، از نظر قیمت بسیار مناسب بوده و باعث می شود تولید کنندگان بتوانند فیلر(پر کننده) بیشتری استفاده کنند.

سازگار کننده های جدید پایه پلی پروپیلن/پلی اتیلن (پلی پروپیلن/پلی اتیلن گرفت شده با مالئیک انیدرید)

مواد کوپلینگ ایجنت پلی پروپیلن/پلی اتیلن که با نام‌های سازگارکننده مالئیک انیدرید، گرافت مالئیک انیدرید، پلی پروپیلن مالئیکه، پلی پروپیلن/پلی اتیلن گرافت شده، سازگار کننده پلی پروپیلن/پلی اتیلن و عامل جفت کننده نیز شناخته می‌شوند، یکی از پرکاربردترین سازگارکننده های پلی پروپیلن/پلی اتیلن و فیلرهای گوناگون می‌باشد که در تولید کامپاند کربنات، تالک، الیاف شیشه، چوب پلاستیک، آلیاژ نایلون با پلی پروپیلن، کیسه گونی، پلاستیک حاوی فیلر مانند کربنات، تالک و الیاف شیشه کاربرد دارند و باعث بهبود خواص کامپاند، افزایش میزان پرکننده، کاهش قیمت، پراکنش بهتر فیلر، وتینگ یا خیس شدگی بهتر، جلوگیری از کلوخه شدن، بهبود خواص، رنگ پذیر نمودن سطح قطعات، قطبی سازی PP و فیلم های چندلایه حاوی پلی آمید، چسبندگی بهتر فیبر و فیلر، امکان استفاده درصد بیشتر از الیاف چوب، افزایش درصد فیلر، رنگ پذیری سپر، کیفیت مستربچ کربنات، کامپاند الیاف شیشه، پلیمر گیاهی می‌شوند.

مقایسه کامپاندPP/فیلر الف) قبل از افزودن گرافت (عدم پخش یکنواخت و کلوخه شدن فیلر)، و ب) بعد از افزودن گرافت (پخش بهتر و یکنواخت تر فیلر)
مقایسه کامپاندPP/فیلر الف) قبل از افزودن گرافت (عدم پخش یکنواخت و کلوخه شدن فیلر)، و ب) بعد از افزودن گرافت (پخش بهتر و یکنواخت تر فیلر)

درواقع، ساختار غیرقطبی پلی پروپیلن/پلی اتیلن و ساختار قطبی اکثر فیلرهای استفاده شده جهت تقویت خواص آن، باعث یک ناسازگاری ساختاری مابین پلیمر و پرکننده می‌شوند، که این ناسازگاری باعث عدم پخش یکنواخت پرکننده درون ماتریس پلیمری و درنتیجه افت خواص کامپوزیت نهایی خواهد شد. لذا استفاده از یک عامل جفت‌کننده (کوپلینگ ایجنت) مناسب مانند پلی پروپیلن/پلی اتیلن گرافت شده با مالئیک انیدرید جهت تولید یک کامپاند حاوی پلی پروپیلن/پلی اتیلن و پرکننده‌های معدنی با خواص مطلوب امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

سازگارکننده های جدید آریا پلیمر پیشگام، متناسب با فیلرهای متفاوت به منظور استفاده در اپلیکیشنهای مختلف تولید شده است و صنایع گسترده تری را تحت پوشش قرار می دهد، از نظر کیفیت نیز با نمونه های مطرح بین المللی قابل مقایسه بوده و دارای خواص مشابه آنها هستند. همچنین با تولیدات جدید، آریا پلیمر این موقعیت را داراست که بتواند متناسب با شرایط و درخواست مشتری تولید محصول داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *