ایران پلاست سیزدهم

ایران پلاست سیزدهم

چرا جانمایی غرفه های ایران پلاست سیزدهم این گونه شد؟

جانمایی غرفه‌های ایران پلاست سیزدهم، همه را به یاد ثبت نام ایران خودرو و سایپا می‌اندازد که در همان دقایق اول، سایت دیگر پاسخگوی مراجعان نیست. بسیاری از کسانی که قصد رزرو غرفه‌های خود در ایران پلاست امسال را داشتند، دست خالی ماندند، اما چرا این‌گونه شد؟

به نقل از ویکی پلاست: بعد از دریافت پیام‌های امروز، با ستاد برگزاری ایران پلاست ارتباط گرفتیم و سؤالات معترضین را مطرح کردیم. پاسخ‌ها را بخوانید:

فضای ایران پلاست امسال (سیزدهم) 10 هزار متر کمتر از سال گذشته است. فضای ایران پلاست پارسال (دوازدهم) 35 هزار متر و فضای اختصاص داده شده برای امسال، 25 هزار متر مربع است.

دلیل اینکه فضای امسال 10 هزار متر کمتر از سال گذشته است، برگزاری همزمان دو نمایشگاه دیگر با ایران پلاست و پیش‌بینی کاهش تقاضا به علت عدم حضور شرکت‌های خارجی بوده است. ضمن اینکه پارسال 2500 متر از فضای نمایشگاه خالی ماند. همه اینها باعث شد تا سهمیه فضای نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم، محدودتر شود.

ولی تقاضای ثبت شده برای ایران پلاست امسال، تعجب برگزارکنندگان را برانگیخته، به گونه‌ای که برای 25 هزار متر فضای امسال، 38 هزار متر درخواست ثبت شده است. مواد اولیه 7 هزار متر مربع، ماشین آلات 7 هزار متر مربع و محصولات تمام شده، 22 هزار متر مربع درخواست داشته‌اند.

همین تقاضای بالا و محدودیت فضا باعث شد تا معادلات و پیش‌بینی‌ها به هم بریزد و بسیاری تولیدکنندگان با غرفه‌های رزرو شده توسط دیگران مواجه شوند.

کندی سایت در روز نخست باعث اعتراضات زیادی شد؛ در پاسخ به این انتقاد هم برگزارکنندگان قائل‌اند همزمانی ورود با چند سیستم که خود نوعی بر هم زننده نظم ثبت نام است، باعث کندی سرعت شد و از سوی دیگر، غرفه‌هایی که زودتر رزرو می‌شدند، تا 10 دقیقه در اختیار کسانی که زودتر اقدام کرده بودند شده و دسترسی سایرین به آن غرفه‌ها، محدود می‌شد.

ستاد برگزاری همچنین این رویه ثبت‌نام را فرصت برابری برای ثبت‌نام کنندگان می‌داند و برای مقایسه، سایر نمایشگاه‌هایی که برگزارکننده، رأسا اقدام به واگذاری غرفه می‌کند را مثال می‌زند.

اما خبرهای خوب اینکه برای مواد اولیه سالن 41 با ظرفیت هزار متر مربع و برای محصولات تمام شده هم سالن 5 با ظرفیت 2 هزار و 400 متر مربع پیش‌بینی شده که طبقه اعلام ستاد برگزاری قرار است فردا (سه شنبه 15 مرداد از ساعت 11 صبح) گروه محصولات و چهارشنبه 16 مرداد ساعت 11 صبح، گروه مواد اولیه اقدام برای جانمایی جدید، اقدام کنند.

تکلیف سالن‌های ماشین‌سازان و جانمایی این گروه چه می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال، ستاد برگزاری اعلام کرد، به علت اینکه انجمن کارفرمایی ماشین‌سازان، مستقیما از وزیر صمت برای سالن اختصاصی نامه گرفته‌اند و نامه به ما ابلاغ شده، این انجمن سالن 6 و 7 را در اختیار خواهد داشت و انجمن ماشین‌سازان هم در سال 38B  مستقر خواهند شد.

لغو شدن برگزاری یکی از نمایشگاه‌های همزمان ایران پلاست و آزاد شدن فضای سالن‌های 6 و 7، این امکان را فراهم کرد تا 3 هزار و 300 متر دیگر به فضای ایران پلاست سیزدهم اضافه شود. یعنی در مجموع، با اضافه شدن فضای سالن‌های 41 و 5 (1000+2.400 متر مربع) و سالن‌های 6 و 7 (3.300 متر مربع)، تا لحظه نگارش این گزارش، جمع فضای ایران پلاست به 31 هزار و 700 متر مربع رسیده است.

حالا باید دید سالن‌های اضافه شده پاسخگوی نیاز غرفه‌گذاران هست یا خیر؟ چرا که به گفته ستاد برگزاری، درخواست فضای نمایشگاهی، 38 هزار متر مربع بوده است.

 

منبع خبر: ویکی پلاست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *