چسب بین لایه ای لوله های چندلایه

لوله های پلیمری علی رغم دارا بودن نقاط قوت فراوان، دارای ضعف هایی نیز هستند، که استفاده از آنها را در کاربردهای ویژه مهندسی محدود کرده است. امروزه تولیدکنندگان با طراحی لوله های 5 لایه پلیمری در ترکیب با موادی همچون (آلومینیوم/ EVOH) سعی در استفاده همزمان از نقاط قوت پلیمر و فلز و همچنین پوشاندن ضعف های آن ها داشته اند. لوله های 5 لایه پلیمر/ فلز بدلیل دارا بودن لایه فلزی در ساختار خود، خواصی همچون:

1- نفوذ ناپذیری در مقابل اکسیژن و پایداری ابعادی بالا (لوله های پنج لایه آلومینیوم/ EVOH).

2-  طول عمر بالا، مقاومت شیمیایی، مقاومت به خوردگی و فرآیند پذیری آسان.

لوله های پنج لایه در موارد زیر کاربرد دارند :

  • سیستم لوله کشی آب سرد
  • سیستم گرمایش از کف
  • تاسیسات تهویه مطبوع ساختمان ها
  • سیستم های جابه جایی هوای فشرده
  • تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان ها
  • در صنایع پزشکی و صنایع غذایی

لوله های پنج لایه در داخل کشور بر اساس استاندارد ملی ایران شماره 12753-2 تولید می شود که مواردی همچون: عبورنور، استحکام فشاری، پایداری حرارتی، آزمون جدایش لایه ها، آزمون حلقه و … در تولید آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

چسب لوله های پنج لایه

لوله های با ساختار 5 لایه شامل پلی اتیلن و یا پلی اتیلن شبکه ای، به عنوان لایه بیرونی و لایه (آلومینیوم/ EVOH) به عنوان لایه مرکزی، جایگاه ویژه ای در سیستم های لوله کشی دارند. این لوله ها با بهبود خواص گرمایی و مکانیکی، برای کاربردهای جدید که به دما و فشار بالا نیاز دارند استفاده می شوند. لایه های پلیمر و فلز موجود در این ساختار 5 لایه، به دلیل هاهیت متفاوتی که دارند، با یکدیگر ناسازگار و در نتیجه چسبندگی ضعیفی به یکدیگر نشان می دهند. برای رفع این مشکل لازم است، از چسب لوله های پنج لایه برای ارتقاء چسبندگی و بهبود سازگاری بین لایه ها استفاده نمود.

PEX/PE-RT - Adhesive – AL/EVOH – Adhesive - PEX/PE-RT

با توجه به محتوی مقاله اثر گذاری چسب بین لایه ایی در پوشش های سه لایه، چسب لوله های 5 لایه با دارا بودن طبیعت و عاملیت دوگانه به دلیل وجود سازگار کننده PE مالئیکه، قادر به برقراری اتصال و پیوند قوی بین لایه های پلی اولفینی (PE یا PEX) و لایه (آلومینیوم/ EVOH) هستند. بهبود چسبندگی لایه های مختلف با استفاده از چسب لوله های 5 لایه، امکان تولید لوله هایی با خواص مطلوب و بهینه را فراهم می آورد.

شرکت آریا پلیمر پیشگام تولید کننده چسب لوله های پنج لایه، چسب های بین لایه ایی فیلم و تیوپ های چند لایه و چسب بین لایه ایی قطعات خودرو به منظور تامین چسب بین لایه ایی در صنعت لوله های 5 لایه پلیمر/ فلز آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می باشد.

 

چسب های بین لایه ای لوله های پنج لایه شرکت آریا پلیمر پیشگام

Aria Adhesive 4105: چسب بین لایه ای لوله های پرفشار

Aria Adhesive 4107: چسب بین لایه ای لوله های PEX و PERT

Aria Adhesive 4109: چسب بین لایه ای مخصوص لوله های انتقال

Aria Adhesive 4407: چسب بین لایه ای لوله های چند لایه PP

 

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چسب های بین لایه ای لوله های چندلایه شرکت آریا پلیمر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. ما از تامین نیازهای شما بسیار خوشنود خواهیم بود.