تداوم رشد قیمت های پایه پتروشیمی ها در بورس کالا

تداوم رشد قیمت های پایه پتروشیمی ها در بورس کالا

تداوم رشد قیمت های پایه پتروشیمی ها در بورس کالا

قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی روز گذشته با رشد نرخ اعلام شد تا شاهد تداوم رشد این قیمت‌های رسمی در معاملات باشیم که سیگنال مهمی برای این بازار به شمار می‌رود.

 

به نقل از دنیای اقتصاد، روز گذشته رشد یک درصدی قیمت نیمایی ارز در نرخ‌های پایه موجب شد تا یک اهرم قیمتی مهم در بازار پتروشیمی‌ها به ثبت برسد که خروجی آن رشد اغلب محصولات پتروشیمی بود.

تقریبا تمام گریدهای پلیمری رشد نرخ داشته و تنها چند نمونه محدود از ترکیبات شیمیایی با افت قیمت‌ها روبه‌رو شدند.

در بازار پلیمرها؛ PVC، پلی‌پروپیلن شیمیایی و پلی‌پروپیلن نساجی از بیشترین رشد نرخ در نرخ‌های پایه برخوردار شدند که نکته جالب توجهی به‌شمار می‌رود؛ زیرا همین گروه‌های کالایی از بیشترین رشد نرخ در بورس‌کالا در هفته گذشته برخوردار بودند.

با توجه به این افزایش قیمت‌های پایه، احتمال رشد نرخ در بورس‌کالا ایجاد شده و اگر حجم عرضه‌ها به فراخور نیاز بازار تقویت نشود، نگرانی‌ها از رشد نرخ را تقویت می‌کند.

البته دو روز ابتدایی هفته جاری شاهد رشد قیمت در بازار داخلی بودیم که نشان می‌دهد فعالان بازار دو احتمال را در نظر گرفته بودند؛ یکی پتانسیل رشد قیمت‌های پایه در بورس‌کالا و دیگری برتری تقاضا بر عرضه‌ها در بازار آزاد که به معنی پایین‌بودن موجودی انبارها در روزهای پایانی سال خواهد بود.

با توجه به رشد سنتی تقاضا از اواسط بهمن‌ماه هر سال تا اواسط اسفند، نیاز به افزایش عرضه‌ها مخصوصا از سوی گریدهای جذاب را باید در نظر گرفت.

 

منبع: ویکی پلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *