آسیب صنایع پتروشیمی هند از تمدید دوره قرنطینه

آسیب صنایع پتروشیمی هند از تمدید دوره قرنطینه

آسیب صنایع پتروشیمی هند از تمدید دوره قرنطینه

تمدید دوره قرنطینه ازسوی دولت هند برای جلوگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های پتروشیمی هندی را با آسیب‌های بیشتری روبه‌رو می‌کند.

به نقل از روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، با توجه به تمدید دوره قرنطینه دولت هند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا سوم ماه مه سال جاری میلادی، بهبود شرایط تقاضای هند برای محصولات اصلی پتروشیمی ممکن است زمانبر شود.

یک تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی هند در پی تعطیلی کراکر و واحدهای پایین دستی پلیمری گفت: تولیدکننگان در حال پر کردن مخازن ذخیره‌سازی پلیمر خود هستند،  انتظار نمی‌رود عملیات تولید پیش از بهبود شرایط تقاضا آغاز شود، شرایط فروش نمی‌تواند بیش از این بر اساس فشار عرضه باشد.

دولت هند روز دوشنبه (25 فروردین‌ماه) اعلام کرد که دوره قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا سوم ماه مه ادامه خواهد داشت، این در حالی است که ایالت‌هایی مانند ماهاراشترا، اودیشا، تلانگانا، پنجاب و تامیل نادو در پی جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دوره قرنطینه را تا 30 آوریل تمدید کردند.

تمدید دوره قرنطینه در سراسر هند و تعطیلی خدمات غیر ضروری ادامه می‌یابد، اما دولت در پی استثنا قائل شدن برای برخی از مناطق کشور به‌منظور به حداقل رساندن آسیب‌های اقتصادی است، اما هنوز جزئیاتی دیگری در دست نیست.

تقاضا برای مواد شیمیایی مانند متانول، استایرن مونومر و پلی‌اتیلن همچنان ضعیف باشد و به دلیل تمدید دورا قرنطینه، تقاضا با کاهش بیشتر همراه باشد.

انتظار می رود بخش پلی‌اتیلن و تقاضا برای محصولات پلاستیکی در هند همچنان ضعیف بماند. تولیدکنندگان هنوز هم با دشواری‌های حمل و نقل و چالش‌های لجستیک روبه‌رو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *